Case study z wdrożenia w firmie

Poltra Sp. z o.o. to firma, która od 1991 dostarcza nowoczesne rozwiązania dla branży narzędziowej. W 2011 roku otworzyła linię produkcyjną narzędzi skrawających (m.in. wierteł i frezów). Obecnie Poltra to 110 zatrudnionych osób. Co miesiąc z jej usług korzysta 1600 zakładów produkcyjnych. 

Wyzwania, z którymi zgłosił się do nas klient

Jak oszczędzić czas, który mógłby zostać wykorzystany na rozwój i poprawę efektywności pracowników?

Jak obniżyć koszty?

Co zrobić, aby poprawić efektywności i wydajności produkcyjną?

Jakie działania podjąć, aby usprawnić komunikację?

Zakres działania

Szkolenia i warsztaty

Podczas których zespół Poltra dowiedział się, czym jest lean management, a my przedstawiliśmy konkretne kierunki działań. Omówiliśmy miejsca, w których dochodzi do strat i zaproponowaliśmy sposoby ich eliminacji. Pobudzaliśmy kreatywność uczestników tak, by sami spojrzeli na firmowe procesy z nowej perspektywy.

Mapowanie procesów

Dzięki niemu w bardzo łatwy sposób można zidentyfikować wąskie gardła, czyli najsłabsze ogniwa w całym procesie, które hamują wykorzystanie pełnego potencjału przedsiębiorstwa. Dostrzeżenie wąskich gardeł pozwala znaleźć możliwe rozwiązania i określić, jakie korzyści przyniesie firmie ich eliminacja.

Uporządkowanie wskaźników

Pozwoliło to na skoncentrowaniu się na najważniejszych z nich. Dodatkowo utworzyliśmy Kokpit Zarządzania Biznesem, dzięki czemu zarząd szybko i prosto może sprawdzić wartości KPI.

Kaizen

Wprowadziliśmy zasadę ciągłego doskonalenia oraz system sugestii pracowniczych

Opinia klienta

“Wraz z LEAN TO WIN oraz przy współpracy z wewnętrznym Zespołem Doskonalenia, zorganizowaliśmy warsztaty, na których wypracowaliśmy konkretne kierunki działań. Wytypowaliśmy miejsca, w których dochodzi do strat i możliwe sposoby ich usprawnień.

W efekcie wypracowaliśmy aż 575 godzin oszczędności w skali roku, w pracy naszych specjalistów. Wynikały one z poprawy obiegu informacji, zmian kalkulacji naszej pracy, czy efektywniejszego planowania. Dodatkowo znaleźliśmy możliwości na odzyskanie kolejnych 475 godzin. Długoterminowo nasza efektywność poprawiła się o 32%. Kontynuujemy ciągłe doskonalenia naszego biznesu i wprowadzamy kolejne zyskowne usprawnienia.”

Prokurent w POLTRA Sp. z o. o.
Bartłomiej Urban

Rezultaty

Obrót większy o 36%

Poprawa efektywności pracy o 32%

Skrócenie procesu ofertowania z 5 dni do 24h

Uporządkowane Kluczowe Wskaźniki Efektywności

Aż 25 zgłoszonych sugestii pracowniczych

w ciągu roku

Większe zaangażowanie pracowników

Chcesz również osiągnąć takie rezultaty? Napisz!

Strona korzysta z plików Cookie, zapoznaj się z polityką prywatności tutaj.
Call Now Button