Case study

Poznaj historie naszych klientów

Prezes Zarządu Luxon Sp. z o.o
Krzysztof Ostrowski

Potrzebowaliśmy wsparcia przy optymalizacji procesu produkcyjnego oraz zwiększeniu jego wydajności. Nasze zasoby nie były w pełni wykorzystywane. Produkcja zorganizowana była w sposób gniazdowy. Jako firma produkcyjna musimy działać efektywnie i sprostać bieżącym zamówieniom w określonym terminie realizacji. Było to dla nas szczególnie ważne ze względu na bardzo szybki wzrost sprzedaży i rozwój firmy.

Działania rozpoczęliśmy od zbalansowania procesu i docelowej jego zmiany w kierunku liniowej organizacji pracy. Przeprowadzone szczegółowe pomiary i konkretne działania z naszym zespołem utwierdziły nas w przekonaniu, że jest to słuszny kierunek zmian, przynoszący ogromne zmiany wydajności i komfortu pracy. W realizacji usprawnień wspiera nas Kamil, który podczas swoich wizyt inspiruje nas nowymi pomysłami i propozycjami udoskonaleń procesu. W taki sposób by był on jak najbardziej intuicyjny, bezproblemowy i pełen korzyści dla pracowników oraz organizacji.

Jaki był rezultat wspólnych prac? Podniesiona wydajność produkcji z 60 na 80%, poprawiona terminowość z 60 na 95%. Dodatkowo, wszystkie te wyniki osiągamy przy tych samych zasobach. Do dnia dzisiejszego wspólnie realizujemy dalsze zmiany i wprowadzamy kolejne usprawnienia, które mają na celu ciągły rozwój naszej organizacji.

Dyrektor Zarządzający Ingram Micro
Tomasz Dąbek

Zajmujemy się logistyką e-commerce. Nasz – największy w Europie zakład tego typu, zlokalizowany w Świebodzinie – specjalizuje się w logistyce (przepakowywaniu, magazynowaniu, wysyłce) zwrotów ze sklepów internetowych, największych marek w branży fashion. Zaczęliśmy szukać wsparcia, kiedy zdaliśmy sobie sprawę, żemusimy być dużo lepsi we wdrażaniu i utrzymaniu standardów pracy na kilkuset stanowiskach do przepakowywania, tak aby uzyskać i utrzymać wysoką wydajność.

Do współpracy przekonała nas wizja i zaproponowany koncept na cały projekt. Andrzej zaproponował mocne zaangażowanie naszego zespołu od samego początku, żeby to zespół właśnie był w pełni autorem zmian i usprawnień. Prace przebiegały bardzo płynnie i udało nam się zbudować mocne zaangażowanie pracowników. Najpierw wypracowaliśmy nowe sposoby pracy na stanowiskach do przepakowania, przetestowaliśmy je na mniejszym wycinku hali, potwierdziliśmy efekty i rozprzestrzeniliśmy nowe standardy na pozostałe stanowiska, żeby weszły wszystkim w krew i pomogły nam na stałe podnieść efektywność.

Doszliśmy do bardzo zadowalających efektów. Poprawiliśmy na stałe wydajność o ponad 20%. W przeliczeniu na liczbę stanowisk i wolumen roczny te efekty przerosły nasze oczekiwania. Od tego czasu ciągłe doskonalenia stało się dla nas nowym standardem i rozwijamy tę filozofię u siebie. Nadal sięgając po wsparcie kiedy mamy taką potrzebę.

Geldbach logo
Prezes Geldbach Polska Sp. z o.o.
Ireneusz Czarnecki

Zaczęliśmy szukać pomocy w usprawnieniach kiedy nie byliśmy w stanie przyjąć na magazyn systemowo naszych dostaw w założonym terminie. Towary czekały na przyjęcie nawet kilkanaście dni. Nie dostarczaliśmy również atestów na sprzedawane wyroby w terminie do Klientów, a wskaźnik terminowości dostaw był na takim poziomie, że lepiej o tym nie mówić głośno… Jesteśmy firmą handlową, która żyje z realizacji zamówień, więc sytuacja była dla nas bardzo nieprzyjemna.

Podczas wspólnych prac skupiliśmy się na usprawnieniu najważniejszych, wybranych przez zespół tematów i na stałym mierzeniu wskaźników na wizualizacji. Tych najważniejszych wskaźników, bo wcześniej staraliśmy się obserwować za dużo danych, nie wyciągając z nich wniosków. Andrzej skupił się przede wszystkim na wypracowaniu w nas systematyczności, żeby mierzyć, usprawniać i znowu mierzyć. Zadawał trudne pytania i prowadził nas do prostych, ale bardzo ważnych wniosków. Zaczęliśmy rozumieć, o co w tym wszystkim chodzi i po roku kontynuujemy współpracę.

Do jakich efektów doprowadziły nas dyskusje o usprawnieniach? Uzyskaliśmy ponad 95% dostaw do Klientów w terminie. Na stałe zlikwidowaliśmy zaległości w wysyłaniu atestów do Klientów. Skróciliśmy czas przyjęcia towarów na magazyn o 25%. Zlikwidowaliśmy zbędne czynności na magazynie, które zabierały nam 39 dni roboczych w skali roku. Jedyne czego możemy żałować, to fakt, że za długo zwlekaliśmy z rozpoczęciem współpracy.

Prezes Ceba Sp. z o.o.
Jarosław Cebula

Nieustannie zmieniające się potrzeby naszych Klientów oraz ciągle rosnący popyt spowodował, że nasze zasoby okazały się niewystarczające. Chcieliśmy, jak najlepiej, wykorzystać potencjał naszej organizacji, bez konieczności dodatkowych inwestycji, dlatego też zdecydowaliśmy się na doradztwo w zakresie optymalizacji naszych procesów.

Cały proces optymalizacji pozwolił nam zrozumieć, jak ważne jest wsparcie pracowników w bieżących zmianach oraz szczegółowe zrozumienie procesów. Przy współpracy z Łukaszem, przeorganizowaliśmy zarówno obszar administracyjny, jak i jeden z kluczowych obszarów produkcyjnych, co już na tym etapie, pozwoliło osiągnąć spektakularne efekty. W kluczowym obszarze, zwiększyliśmy wydajność z 450 szt. na zmianę do 700 szt. na zmianę. Współpracę z pomyślnością kontynuujemy i realizujemy kolejne usprawnienia.