Case study

Poznaj historie naszych klientów

Prezes Zarządu Luxon Sp. z o.o
Krzysztof Ostrowski

Potrzebowaliśmy wsparcia przy optymalizacji procesu produkcyjnego oraz zwiększeniu jego wydajności. Nasze zasoby nie były w pełni wykorzystywane. Produkcja zorganizowana była w sposób gniazdowy. Jako firma produkcyjna musimy działać efektywnie i sprostać bieżącym zamówieniom w określonym terminie realizacji. Było to dla nas szczególnie ważne ze względu na bardzo szybki wzrost sprzedaży i rozwój firmy.

Działania rozpoczęliśmy od zbalansowania procesu i docelowej jego zmiany w kierunku liniowej organizacji pracy. Przeprowadzone szczegółowe pomiary i konkretne działania z naszym zespołem utwierdziły nas w przekonaniu, że jest to słuszny kierunek zmian, przynoszący ogromne zmiany wydajności i komfortu pracy. W realizacji usprawnień wspiera nas Kamil, który podczas swoich wizyt inspiruje nas nowymi pomysłami i propozycjami udoskonaleń procesu. W taki sposób by był on jak najbardziej intuicyjny, bezproblemowy i pełen korzyści dla pracowników oraz organizacji.

Jaki był rezultat wspólnych prac? Podniesiona wydajność produkcji z 60 na 80%, poprawiona terminowość z 60 na 95%. Dodatkowo, wszystkie te wyniki osiągamy przy tych samych zasobach. Do dnia dzisiejszego wspólnie realizujemy dalsze zmiany i wprowadzamy kolejne usprawnienia, które mają na celu ciągły rozwój naszej organizacji.

Chcesz zobaczyć na żywo rozwiązania, które w Luxonie przyniosły takie rezultaty?

Prezes zarządu Kunert Mobilehaime Sp. z o.o.

Robert Wójcik

Kunert Mobilheime - lean - usprawnienia - case study

Jesteśmy jednym z czołowych producentów domków mobilnych – wczasowych i mieszkalnych – w Polsce. Nasze produkty są zaprojektowane tak, aby sprostać szerokiemu zakresowi oczekiwań, od seryjnych domków budżetowych po domki w standardzie premium z wyposażeniem dobieranym indywidualnie na życzenie klienta lub architekta wnętrz. W KUNERT Mobilheime nieustannie pracujemy nad rozwojem oraz stałą poprawą efektywności i jakości, aby nasi klienci zawsze otrzymywali produkt zgodny z zamówieniem. Naszym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu każdemu użytkownikowi naszych domków. 

Zdecydowaliśmy się na współpracę z Lean To Win, ponieważ zależało nam na zapewnieniu stałej powtarzalności i jakości produkcji. Ponadto chcieliśmy zapewnić utrzymanie zasady realizacji każdego zamówienia na czas, mimo stale rosnącej ilości wytwarzanych domków.

Działania jakie wykonaliśmy wspólnie z Lean To Win to mapowanie procesów logistycznych, produkcyjnych i biurowych, w celu identyfikacji wąskich gardeł i kluczowych miejsc wymagających usprawnień. Ponadto zadbaliśmy o standaryzację procesów poprzez stworzenie ponad 120 obrazkowych procedur ułatwiających pracę monterom, hydraulikom, elektrykom i pracownikom obszaru wykończenia i dekoracji domku. Stworzyliśmy również graficzne procedury wspierające procesy biurowe: sprzedaż i marketing, obsługę księgową czy zakupy i zarządzanie magazynami. Ponadto wypracowaliśmy program szkoleń w oparciu o wdrożone procedury dla nowych pracowników oraz dla pracowników zmieniających stanowisko pracy.

Efektem naszych działań jest znaczne skrócenie okresu wdrożenia nowego pracownika oraz zmniejszenie ilości błędów i zgłoszeń jakościowych. Zebranie i opisanie całości procesów produkcyjno-logistycznych w formie prostych procedur wpłynęło na znaczne skrócenie czasu wykonania wielu operacji (nawet o 30%), a także na oszczędności materiałów do produkcji. Mniej pomyłek = mniej poprawek oraz mniej odpadów. Dokładne mapowanie i przeanalizowanie naszych procesów wpłynęło również pozytywnie na rozwój kompetencji  naszych liderów i kierowników brygad. W oparciu o procedury podejmują oni bardziej samodzielne i trafne decyzje oraz znacznie skuteczniej kontrolują jakość wykonanej pracy.

Dawid Rejmer Kancelaria Finansowa Lex

Partner i sukcesor w Kancelarii Finansowej LEX Sp. z o.o.
Dawid Rejmer

Kancelaria Finansowa Lex

Jesteśmy kancelarią prawno-finansową, pasjonujemy się tematyką sukcesji w polskich firmach rodzinnych, realizując kompleksowe programy w tym zakresie. Sami również jesteśmy firmą rodzinną, dzięki czemu doskonale rozumiemy złożony proces przejmowania sterów przez młodsze pokolenie.

Najwyższa jakość naszych usług, normy etyczne i kierowanie się społeczną odpowiedzialnością biznesu zaowocowały przyznaniem nam członkostwa w prestiżowym Business Centre Club. Ponadto zostaliśmy wyróżnieni licznymi nagrodami jak Diamenty Polskiej Gospodarki, Firma Roku, czy Menedżera Roku.

Naszym celem jest pomaganie przedsiębiorcom w budowaniu bezpiecznego biznesu na lata. Realizujemy to poprzez wspieranie klientów w obszarze sukcesji, w zakresie obsługi prawnej, doradztwa finansowego i biznesowego.
Zdecydowaliśmy się na współpracę z Lean To Win, ponieważ zależało nam na przeglądzie, zmapowaniu i usprawnieniu naszych kluczowych procesów. Jest to dla nas niezwykle ważne, gdyż od zawsze pragniemy skupiać się tylko i wyłącznie na dawaniu wartości i jakości naszym Klientom. Dlatego też upraszczamy i automatyzujemy, co tylko możemy, aby zaoszczędzić cenny czas.

Działania, jakie wykonaliśmy wspólnie z Lean To Win to warsztaty Zaangażowany Zespół, na których poznaliśmy tajniki wartości dodanej i strat, zintegrowaliśmy nasz zespół wokół wspólnego celu poprawy efektywności i zaplanowaliśmy pierwsze usprawnienia. Przeprowadziliśmy także mapowanie kluczowych procesów, identyfikując w nich priorytety do automatyzacji. Okazało się, że możemy odzyskać nawet 1 818 godzin z naszej pracy w skali roku dzięki automatyzacjom czynności dotyczących obiegu informacji, przygotowywania rozliczeń, fakturowania, czy raportowania.

Pilotażowe wdrożenie przeprowadzone w obszarze raportowania pracy, fakturowania i komunikacji z Klientem pozwoliło nam odzyskać ponad 300 godzin w skali rocznej. ROI z tej realizacji to 6-9 miesięcy, co jest uzależnione od liczby naszych Klientów i realizowanych usług. Z perspektywy czasu cenimy przede wszystkim nauczenie naszego zespołu myślenia procesowego, uporządkowanie najważniejszych procesów, wdrożenie pilotażowych usprawnień i odzyskane dzięki temu godziny. Ponadto bardzo cenne okazały się praktyczne biznesowe wskazówki w obszarach marketingu i sprzedaży, które uzyskaliśmy podczas warsztatów i konsultacji.

Chcesz poznać więcej szczegółów rozwiązań, które w KF Lex przyniosły takie rezultaty?

Sebastian Kosobudzki - prezes Wikoss Sport

Prezes zarządu
Sebastian Kosobudzki

Wikoss Sport - logo

Kilkunastoletnie doświadczenie i setki zrealizowanych projektów sprawiło, że potrafimy doskonale wesprzeć organizatora imprezy sportowej w zakresie wyboru medali, statuetek i gadżetów. Wyróżnia nas indywidualne podejście i szerokie możliwości produkcyjne.
Stale rozwijamy naszą technologię produkcji dzięki czemu nasze produkty wyróżniają się na rynku.

Zdecydowaliśmy się na współpracę z Lean To Win, ponieważ zależało nam na integracji zespołu oraz na wspólnym przyjrzeniu się procesom w firmie pod kątem lepszej komunikacji i potencjalnych usprawnień. Ponadto chcieliśmy przemyśleć strukturę organizacyjną i podział obowiązków aby jeszcze efektywniej realizować zamówienia klientów.

Działania jakie wykonaliśmy wspólnie z Lean To Win to warsztaty Zaangażowany Zespół i Przegląd Procesów produkcyjnych i magazynowych z użyciem mapowania procesów oraz technik obserwacji ciągłej i migawkowej. Ponadto podczas 2 dni warsztatowych porozmawialiśmy z zespołem o tym, co jest wartością dodaną dla naszych klientów oraz zidentyfikowaliśmy luki komunikacyjne, które destabilizują naszą pracę. Nauczyliśmy się mapować procesy i analizować je pod kątem łatwych do wdrożenia, szybkich usprawnień. Ponadto przeanalizowaliśmy strukturę organizacyjną firmy i zakresy obowiązków oraz przygotowaliśmy propozycję nowego systemu premiowego opartego o jasne zasady.

Efektem naszych działań jest poprawa komunikacji w zespole i skuteczniejsze reagowanie na pojawiające się błędy lub opóźnienia. Pracownicy są bardziej świadomi tego co jest priorytetem na ich stanowiskach pracy i tego że mają wpływ na efektywność procesów. Pracownicy wiedzą komu, gdzie i w jakim trybie mogą zgłaszać niezgodności i proponować działania naprawcze. Dzięki analizie zakresów obowiązków i aktualizacji struktury organizacyjnej zarząd przekazał część zadań operacyjnych kierownikom działów, co uwolniło bezcenny czas na działania strategiczne i rozwijanie nowych kanałów sprzedaży. Poprawiliśmy też monitorowanie statusu realizacji poszczególnych zleceń oraz projektów wdrożeniowych. Nowy system premiowy motywuje pracowników nie tylko do szybkiej realizacji zleceń, ale także do zapewnienia jakości na każdym etapie procesu i aktywnego poszukiwania nowych klientów i zamówień.

Czy Ty również chcesz mieć więcej czasu na działania strategiczne?

Porozmawiajmy o możliwościach!

Zadzwoń: 602 787 440

Napisz: [email protected]

Wspólnik Instal-Projekt
Bartosz Ścierzyński  

Instal-Projekt-logo

Jesteśmy producentem grzejników łazienkowych, zatrudniamy ponad 230 pracowników, a jednocześnie jesteśmy firmą rodzinną. Nasze wartości to Szacunek, Odpowiedzialność, Rozwój i Zespół, cały czas stawiamy na doskonalenie własnych kadr i sposobu pracy w obszarach produkcyjnych oraz administracji. A naszym głównym celem jest stworzenie jeszcze bardziej efektywnej organizacji. Właśnie dlatego, zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z ekspertami w zakresie kompleksowego doradztwa Lean Management. Postanowiliśmy zaprosić Kamila, Andrzeja i Denisa do naszej biznesowej rodziny, ponieważ  zaproponowali oni spójne i rzeczowe podejście, do wdrażania kultury ciągłego doskonalenia.

Nasze pierwsze, wspólne działania z zakresu optymalizacji procesów rozpoczęliśmy od obszarów  produkcyjnych. Każde usprawnienie rozpoczynamy od dokładnych pomiarów procesów, projektujemy rozwiązania, testujemy i standaryzujemy. Patrząc kompleksowo na wąskie gardła i zakłócenia, koncentrujemy się na dostarczeniu maksymalnej wartości dla klienta. Wdrażamy usprawnienia i rozwiązujemy problemy poprzez wykorzystanie m.in. takich metod Lean Management jak: Mapowanie Strumienia Wartości, 5S, Zarządzanie Wizualne, SMED, praca standaryzowana oraz organizowanie pętli mleczarza i tworzenie supermarketów.
W realizacji zadań, od początku, wspiera nas Denis – Konsultant Strategiczny, który inspiruje nas do generowania nowych pomysłów, praktycznego stosowania nowo nabytej wiedzy oraz  kreatywnego, zespołowego podejścia do rozwiązywania problemów.

Do tej pory (listopad 2020) osiągnęliśmy bardzo zadowalające, choć na pewno nie ostateczne, efekty biznesowe. Wspólnie działamy, doskonalimy się i rozwijamy się dalej!  A dzięki podejściu naszego Konsultanta Strategicznego, czujemy się zmotywowani do samodzielnego prowadzenia i rozwijania działań doskonalących w przyszłości.

Dyrektor Zarządzający Ingram Micro
Tomasz Dąbek

Zajmujemy się logistyką e-commerce. Nasz – największy w Europie zakład tego typu, zlokalizowany w Świebodzinie – specjalizuje się w logistyce (przepakowywaniu, magazynowaniu, wysyłce) zwrotów ze sklepów internetowych, największych marek w branży fashion.

Zaczęliśmy szukać wsparcia, kiedy zdaliśmy sobie sprawę, żemusimy być dużo lepsi we wdrażaniu i utrzymaniu standardów pracy na kilkuset stanowiskach do przepakowywania, tak aby uzyskać i utrzymać wysoką wydajność.

Do współpracy przekonała nas wizja i zaproponowany koncept na cały projekt. Andrzej zaproponował mocne zaangażowanie naszego zespołu od samego początku, żeby to zespół właśnie był w pełni autorem zmian i usprawnień. Prace przebiegały bardzo płynnie i udało nam się zbudować mocne zaangażowanie pracowników. Najpierw wypracowaliśmy nowe sposoby pracy na stanowiskach do przepakowania, przetestowaliśmy je na mniejszym wycinku hali, potwierdziliśmy efekty i rozprzestrzeniliśmy nowe standardy na pozostałe stanowiska, żeby weszły wszystkim w krew i pomogły nam na stałe podnieść efektywność.

Doszliśmy do bardzo zadowalających efektów. Poprawiliśmy na stałe wydajność o ponad 20%. W przeliczeniu na liczbę stanowisk i wolumen roczny te efekty przerosły nasze oczekiwania. Od tego czasu ciągłe doskonalenia stało się dla nas nowym standardem i rozwijamy tę filozofię u siebie. Nadal sięgając po wsparcie kiedy mamy taką potrzebę.

Reprezentant Przedsiębiorcy Zagranicznego

Bartosz Marciniak

Jako Santander Global Operations – oddział w Polsce, jesteśmy częścią grupy Santander  i obsługujemy klientów banku, głównie z Wielkiej Brytanii. Oferujemy usługi zarządzania i realizacji procesów operacyjnych dla Banku Santander, zapewniając ich ciągłą optymalizację. Z naszego działu Operacji Bankowych, wyłoniliśmy grupę wewnętrznych Ambasadorów i Trenerów, których staramy się dodatkowo rozwijać i wspierać m.in.  programami szkoleniowymi lean, które realizujemy już od pewnego czasu.            

W październiku 2020 roku zdecydowaliśmy się na współpracę z LEAN TO WIN z dwóch powodów. Po pierwsze przedłużająca się sytuacja pandemiczna i związana z nią praca zdalna większości pracowników, spowodowała spadek motywacji wśród naszych Trenerów / Ambasadorów. Po drugie zauważyliśmy potrzebę poszerzenia kompetencji z zakresu Lean Management oraz konieczność zwiększenia umiejętności efektywnego stosowania tej wiedzy w praktyce przez naszą załogę.        

Jesteśmy bardzo zadowoleni z przeprowadzonych warsztatów. Nasi pracownicy relacjonując spotkania mówili: “szkolenie profesjonalne i godne polecenia”, “to odpowiedni ludzie, żeby nas czegoś nauczyć”, “prowadzący utrzymuje super atmosferę”, “bardzo zaangażowany trener”. Aż tak pozytywne reakcje, odrobinę nas zaskoczyły, bo bardzo rzadko zdarza się, żeby pracownicy wrócili zachwyceni z obowiązkowych szkoleń firmowych, zwłaszcza prowadzonych zdalnie. A jednak szkolenia LEAN TO WIN, okazały się pod tym względem wyjątkowe. Ankieta poszkoleniowa pokazała, że 100% uczestników szkolenia, poleciłoby je innym osobom. Zdecydowanie polecamy LEAN TO WIN do przeprowadzania szkoleń z zakresu metodologii Lean Management oraz zakresu pracy zdalnej i wdrażania usprawnień online.                

Prezes Ceba Sp. z o.o.
Jarosław Cebula

Nieustannie zmieniające się potrzeby naszych Klientów oraz ciągle rosnący popyt spowodował, że nasze zasoby okazały się niewystarczające. Chcieliśmy, jak najlepiej, wykorzystać potencjał naszej organizacji, bez konieczności dodatkowych inwestycji, dlatego też zdecydowaliśmy się na doradztwo lean w zakresie optymalizacji naszych procesów.

Cały proces optymalizacji pozwolił nam zrozumieć, jak ważne jest wsparcie pracowników w bieżących zmianach oraz szczegółowe zrozumienie procesów. Przy współpracy z Łukaszem, przeorganizowaliśmy zarówno obszar administracyjny, jak i jeden z kluczowych obszarów produkcyjnych, co już na tym etapie, pozwoliło osiągnąć spektakularne efekty. W kluczowym obszarze, zwiększyliśmy wydajność z 450 szt. na zmianę do 700 szt. na zmianę. Współpracę z pomyślnością kontynuujemy i realizujemy kolejne usprawnienia.

Prezes Geldbach Polska Sp. z o.o.
Ireneusz Czarnecki
Geldbach logo

Zaczęliśmy szukać pomocy w usprawnieniach kiedy nie byliśmy w stanie przyjąć na magazyn systemowo naszych dostaw w założonym terminie. Towary czekały na przyjęcie nawet kilkanaście dni. Nie dostarczaliśmy również atestów na sprzedawane wyroby w terminie do Klientów, a wskaźnik terminowości dostaw był na takim poziomie, że lepiej o tym nie mówić głośno… Jesteśmy firmą handlową, która żyje z realizacji zamówień, więc sytuacja była dla nas bardzo nieprzyjemna.

Podczas wspólnych prac skupiliśmy się na usprawnieniu najważniejszych, wybranych przez zespół tematów i na stałym mierzeniu wskaźników na wizualizacji. Tych najważniejszych wskaźników, bo wcześniej staraliśmy się obserwować za dużo danych, nie wyciągając z nich wniosków. Andrzej skupił się przede wszystkim na wypracowaniu w nas systematyczności, żeby mierzyć, usprawniać i znowu mierzyć. Zadawał trudne pytania i prowadził nas do prostych, ale bardzo ważnych wniosków. Zaczęliśmy rozumieć, o co w tym wszystkim chodzi i po roku kontynuujemy współpracę.

Do jakich efektów doprowadziły nas dyskusje o usprawnieniach? Uzyskaliśmy ponad 95% dostaw do Klientów w terminie. Na stałe zlikwidowaliśmy zaległości w wysyłaniu atestów do Klientów. Skróciliśmy czas przyjęcia towarów na magazyn o 25%. Zlikwidowaliśmy zbędne czynności na magazynie, które zabierały nam 39 dni roboczych w skali roku. Jedyne czego możemy żałować, to fakt, że za długo zwlekaliśmy z rozpoczęciem współpracy.

Właściciel RADZIOWI Sp. z o.o.
Radosław Witek

Jesteśmy producentem zdrowej żywności, którą dostarczamy do swoich klientów w całej Polsce m.in. poprzez https://www.cosdlazdrowia.pl/. Ze względu na bardzo szybki rozwój firmy, szczególnie w kanałach internetowych, potrzebowaliśmy wsparcia w usprawnieniu procesu pakowania i wysyłek do klientów. Naszym celem jest dostarczać zdrowie tak szybko, jak Klienci sobie tego życzą, albo nawet i szybciej.

Nasze pierwsze działania lean, jakie zdecydowaliśmy się przeprowadzić, to seria warsztatów, nakierowana na to, aby zespół firmy sam był w stanie identyfikować co i jak można usprawniać. Zależało nam, aby zespół nabył umiejętności do usprawniania swoich procesów, bo to zapewnia długotrwałe ciągłe doskonalenie i poprawę wyników. W przeprowadzeniu tych warsztatów zdecydowaliśmy się na pomoc Lean To Win, ze względu na ich bardzo konkretne doświadczenia, świetne case studies i super pozytywny kontakt z naszym zespołem. Lean to Win pokazał nam w jaki sposób mierzyć procesy na magazynie i jak je potem zoptymalizować, aby zyskać czas. Na niektórych procesach były to sekundy, na niektórych minuty. Wiele osób może myśli, że te sekundy to tylko kilka sekund, jednak jak pomnożymy to przez ilość procesów oraz ilość pracowników, to robią się godziny, które przekładają się na korzyści finansowe w przyszłości.

W efekcie już po kilku warsztatach zespół zobaczył, jak może o ponad 20% usprawnić proces pakowania. Nauczył się korzystać z bardzo konkretnych metod obserwacji i szybkich usprawnień. Dzisiaj już samodzielnie potrafi prowadzi te prace, ponieważ został tego bardzo dobrze przygotowany. Efektem “ubocznym” warsztatów była integracja pracowników między sobą, bo w codziennym natłoku pracy, po prostu nie mają czasu na przebywanie ze sobą. Na pewno ta integracja scala zespół, co prowadzi do poprawienia wydajności.

Właściciel EFFECT Ośrodek Szkoleń i Informacji
Joanna Jarosz-Opolka

Jesteśmy ośrodkiem oferującym szkolenia oraz doradztwo biznesowe dla firm, działającą na rynku od 20 lat. Jednym z naszych partnerów biznesowych jest Lean To Win.

Lean To Win przeprowadza dla nas szkolenia z zakresu metod Lean Management, takich jak TPM, SMED, 5S, TWI, Standaryzacja pracy, wprowadzanie KPI, budowanie kultury BHP.

Pracownicy LEAN TO WIN całą swoją wiedzę i doświadczenie przekazują w sposób przejrzysty i zrozumiały dla każdego uczestnika organizowanych przez nas szkoleń. Tematy omawiane podczas każdego szkolenia zostają ujęte w nowatorski i interesujący sposób, przez co znacząco podnoszą poziom świadomości uczestników. Wszystkie szkolenia prowadzone są metodą warsztatową, bazującą na dużej dawce przykładów z rzeczywistych wdrożeń i doświadczeń oraz spora ilość ćwiczeń przybliżających uczestnikom wykorzystanie omawianych rozwiązań w praktyce. Dlatego też z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę LEAN TO WIN, jako rzeczowego partnera do współpracy.

Komentarze uczestników szkoleń:

“Szkolenie bardzo interesujące, pozwalające poznać sposoby poprawienia organizacji pracy i jej wydajności.“

“Szkolenie to przede wszystkim praktyczne warsztaty zbliżające uczestników do przeniesienia omawianych rozwiązań na własne pole zawodowe. Niezwykle inspirujące, pomocne i ważne w każdej sekundzie.”

“Super szkolenie, dużo praktycznych przykładów, wiedza przekazana w jasny sposób. Polecam.”

Prokurent w POLTRA Sp. z o. o.
Bartłomiej Urban

Jesteśmy rodzinną firmą, która działa na rynku obróbki metalu od blisko 30 lat. Zajmujemy się produkcją narzędzi i oprzyrządowania dla przemysłu. Postanowiliśmy skorzystać z koncepcji lean, aby usprawnić konkretne obszary naszej działalności. Zależało nam głównie na oszczędności czasu, usprawnieniu komunikacji i działań, poprawie efektywności i wydajności produkcyjnej, a także obniżeniu kosztów. Zdecydowaliśmy się na współpracę z LEAN TO WIN, ponieważ przekonała nas przedstawiona wizja tej współpracy, doświadczenia i energia konsultantów oraz konkretne rozwiązania.

Wraz z LEAN TO WIN oraz przy współpracy z wewnętrznym Zespołem Doskonalenia, zorganizowaliśmy warsztaty, na których wypracowaliśmy konkretne kierunki działań. Wytypowaliśmy miejsca, w których dochodzi do strat i możliwe sposoby ich usprawnień. Opracowane zostały mapy procesów oraz wprowadzone rozwiązania, dzięki którym łatwo możemy definiować i optymalizować najsłabsze ogniwa w procesach. Zmieniliśmy podejście do planowania i kalkulacji naszej pracy oraz przygotowaliśmy dedykowane narzędzie online. Służą one do sprawnej komunikacji naszych działów i pomagają w skutecznej pracy każdego dnia.

W efekcie wypracowaliśmy aż 575 godzin oszczędności w skali roku, w pracy naszych specjalistów. Wynikały one z poprawy obiegu informacji, zmian kalkulacji naszej pracy, czy efektywniejszego planowania. Dodatkowo znaleźliśmy możliwości na odzyskanie kolejnych 475 godzin. Długoterminowo nasza efektywność poprawiła się o 32%. Kontynuujemy ciągłe doskonalenia naszego biznesu i wprowadzamy kolejne zyskowne usprawnienia.

Czy Ty również chcesz podnieść efektywność?

Porozmawiajmy o możliwościach!

Zadzwoń: 602 787 440

Napisz: [email protected]

Główna Księgowa w SP ZOZ “REPTY” Górnośląskie Centrum Rehabilitacji

Barbara Pędolska

Jako Centrum Rehabilitacji, którego celem jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz promocji zdrowia, zdecydowaliśmy się na współpracę z Lean To Win, ponieważ postanowiliśmy usprawnić konkretne obszary naszej działalności. Zależało nam głównie na optymalizacji procesu księgowego.

Przeprowadziliśmy działania skupiające się na obszarze księgowym. Obejmowały one prace związane z mapowaniem całego procesu, obiegiem wewnętrznych informacji oraz dokumentacji. Konsultowaliśmy również z Lean To Win systemu obiegu dokumentów oraz wspólnie przygotowaliśmy mapę procesów obrazujących pracę księgowości i sekretariatu.

W efekcie po przeprowadzonych wspólnie pracach, pojawiły się rozwiązania, które od razu mogliśmy zaimplementować. Przyniosły one korzyści związane z oszczędnością czasu pracy Działu Księgowości na poziomie ponad 22 roboczodni w skali roku. Dodatkowym efektem było również zwiększenie zaangażowania i motywacji naszych pracowników do wprowadzania dalszych zmian i optymalizacji.

Prezes Zarządu APA GROUP
Artur Pollak

Jesteśmy firmą z ponad 15 letnim doświadczeniem i posiadamy dziesiątki udanych wdrożeń dla instytucji, osób prywatnych, gmin i zakładów przemysłowych. Zajmujemy się opracowaniem technologii, która ułatwia życie codzienne, m. in. stymulujemy procesy logistyczne, usprawniamy procesy przemysłowe i automatyzujemy produkcję, projektujemy cele zrobotyzowane. Stawiamy na innowacyjność i niezawodność oraz ciągły rozwój, dlatego zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z LEAN TO WIN, w celu usprawnienia procesu sprzedaży oferowanych przez nas produktów i usług. 

Zespół LEAN TO WIN od samego początku współpracy był bardzo zaangażowany i pomocny. Wspólnie z naszym zespołem opracował mapy procesów, które chcieliśmy usprawnić, dzięki czemu wiedzieliśmy, w którym kierunku usprawnienia powinny być kierowane. Opracowaliśmy również, jak powinien wyglądać nasz system CRM, aby sprawniej zarządzać naszymi Klientami. 

W efekcie naszych wspólnych działań pozyskaliśmy nowe leady, usprawniliśmy nasz system CRM, opracowaliśmy proces sprzedaży i obsługi klienta oraz określiliśmy funkcjonalne mierniki. Dzięki zaproponowanym przez LEAN TO WIN oraz wspólnie wypracowanych na spotkaniach działaniom, usprawniliśmy nasze procesy sprzedażowe.

Właściciel HOCOMO
Michał Chruściel

HOCOMO zajmujemy się budową domów kontenerowo modułowych. Nasze całoroczne domki sprostają oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów. Wyróżnia nas indywidualne podejście. Nasi klienci mają możliwość dowolnego rozlokowania pomieszczeń, okien oraz drzwi w każdym modelu domku. Stawiamy na ciągły rozwój, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z LEAN TO WIN zgodnie z Programem Szybkich Efektów. Zależało nam na usprawnieniach w obszarze procesów administracyjnych oraz produkcyjnych. Do współpracy przekonały nas doświadczenia zespołu Lean To Win, ich energia oraz rozwój Kokpitu Zarządzania Biznesem, który chcieliśmy wprowadzić w naszej firmie. 

Wspólnie z Konsultantami Lean To Win wprowadziliśmy Kokpit Zarządzania do monitorowania Cash Flow firmy, co poprawiło efektywność decyzji zarządczych. Poprawiliśmy komunikację między działami i przepływ informacji o nowych projektach. Ponadto wprowadziliśmy planowanie prac w obszarze firmy oraz narzędzia umożliwiające monitorowanie efektywności prac handlowców. Dodatkowo opracowaliśmy narzędzia wspierające utrzymanie wysokiej jakości prac budowlanych przy konstrukcji domków. Zmapowaliśmy również procesy i dopracowaliśmy strukturę wraz z zakresami obowiązków oraz odpowiedzialnością obszarową.

Efektem naszych wspólnych działań był dostęp do Cash Flow firmy w zaledwie 23 sekundy. W I kwartale 2022 roku w porównaniu do I kwartału 2021 roku, odnotowaliśmy wzrost o 87% rok do roku. Budżet vs realizacja wyniosły zaledwie 0,5% różnicy. Dodatkowym efektem z całą pewnością jest łatwa weryfikacja projektów i ich postępów oraz efektywne planowanie. Nasza współpraca trwa po dzień dzisiejszy, ciągle doskonalimy nasz biznes i usprawniamy nasze procesy.

Prezes Zarządu MEDIRA
Patrycja Mstowska

Medira to przestrzeń w której zrzeszamy odpowiedzialnych i zaangażowanych opiekunów osób starszych. Działamy w branży opiekuńczej od 2014 roku. Nasza organizacja to odpowiedź na potrzeby rynku opiekuńczego w Polsce i za granicą. Wiemy jak wiele osób zmaga się z opieką nad bliskimi osobami starszymi i jakie wyzwanie stanowi znalezienie wykwalifikowanej opiekunki, która odciąży ich od obowiązku ciągłej opieki nad bliskim. Zapewniamy naszym klientom komfort oraz bezpieczeństwo. Nasz personel to wysoce wykwalifikowany zespół ekspertów których zadaniem jest obsługa kandydatów, pracowników i klientów na najwyższym rynkowym poziomie. Otaczamy opieką seniorów w Polsce i w Niemczech. Nasza firma to nie tylko społeczność zatrudnionych u nas opiekunów i współpracujących z nami klientów. Nasza organizacja jest autorem kursów online udoskonalających i poszerzających wiedzę wszystkich osób związanych z opieką nad osobami starszymi na rynku. Obecnie pod naszą opieką znajduje się kilkuset klientów i setki opiekunów osób starszych. Poczuliśmy potrzebę doskonalenia i usprawnień naszych procesów, ponieważ zauważyliśmy, że są takie obszary, w których możemy wyeliminować zbędne czynności. Nie byliśmy też pewni, jakie wskaźniki powinniśmy mierzyć, żeby zwiększyć naszą skuteczność i lepiej realizować nasze usługi, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Lean To Win.

W trakcie warsztatów zmapowaliśmy dokładnie nasze procesy od razu identyfikując i wprowadzająć proste usprawnienia przyspieszające naszą pracę. Wprowadziliśmy również kilka nowych wskaźników, które pozwoliły nam lepiej zrozumieć skuteczność działania. A co najważniejsze zaprojektowaliśmy strategię rozwoju naszej obecności na rynku dzięki m.in. wdrożeniu szkoleń online dla opiekunek oraz poszerzeniu swojej działalności o nowy kraj.

Konsultanci Lean To Win błyskawicznie zaangażowali nasz zespół w usprawnienia. Zarazili go lean’em i tym co można zmienić w naszych procesach. Wspólnie przeprowadziliśmy serię warsztatów online, na których nasz zespół nauczył się jak mapować procesy, identyfikować w nich czynności, które zabierają nam czas a nie dodają wartości. Nauczyliśmy się też, co należy mierzyć w naszych procesach, aby były one efektywne.

W efekcie mierzymy kluczowe wskaźniki efektywności w naszej firmie.

WicePrezes Zarządu / CFO w GF CORP Sp. z o.o. Sp. k.

Dariusz Okniński

Kierownik / Manager (Dział Serwis)

Bartłomiej Boś

W GF CORP zajmujemy się projektowaniem, wytwarzaniem i dystrybucją replik broni palnej oraz wszelkiego rodzaju militariów wykorzystywanych przez pasjonatów i członków szeroko rozumianej społeczności Airsoft. Posiadamy ponad 15 letnie doświadczenie w swojej branży. Jesteśmy właścicielami sklepu internetowego gunfire.com i obsługujemy klientów z całego świata. Ponad dekada istnienia naszej firmy to okres ciągłego rozwoju, poszukiwania nowych rynków i nowych możliwości. To czas ciężkiej pracy i wytrwałości w dążeniu do celu, ale także sukcesów i osiągnięć. Dlatego podjęliśmy współpracę z LEAN TO WIN zgodnie z Programem Szybkich Efektów. Zależało nam na usprawnieniach w Dziale Serwisu, zaprojektowaniu ekonomicznego layoutu oraz dopracowaniu systemu wynagradzania pracowników. Do współpracy przekonały nas doświadczenia zespołu Lean To Win, ich energia oraz rozwój Kokpitu Zarządzania Biznesem, który chcieliśmy wprowadzić w naszej firmie.

Wspólnie z Konsultantami LEAN TO WIN przeprowadziliśmy szereg zmian organizacyjnych w obszarze. Serwisu oraz wprowadziliśmy Kokpit Zarządzania do monitorowania wyników zespołu i bieżącego naliczania premii dla pracowników, co poprawiło efektywność decyzji zarządczych. Poprawiliśmy komunikację między działami i przepływ informacji o nowych projektach. Dodatkowo opracowaliśmy narzędzia wspierające codzienną pracę i mierzenie wskaźników. Zmapowaliśmy również nasze procesy, wyznaczyliśmy miejsca strat i wdrożyliśmy usprawnienia w tych obszarach. Ponadto udało się bezproblemowo przeprowadzić przeprowadzkę Działu do nowej lokalizacji dzięki sprawnemu zaplanowaniu nowego przepływu wartości tego procesu.

Efektem naszych wspólnych działań było skrócenie czasu postoju serwisu związanego z przeprowadzką do nowej lokalizacji z planowanych 5 do jedynie 2 dniskrócenie średniego czasu realizacji reklamacji detalicznych o 20%, obniżenie zapasu wyrobów niezgodnych oraz części zamiennych o 15%. Dodatkowym efektem z całą pewnością jest wprowadzenie kultury ciągłego doskonalenia w obszarze Serwisu. Zespół codziennie rano inwestuje 20 minut, aby przyjrzeć się wynikom z poprzedniego dnia, omówić status działań poprawiających efektywność pracy oraz zaplanować kolejne. Wypracowany system premiowy motywuje pracowników do ciągłej poprawy jakości wykonywanych usług.

Marek Kapusta, Cartonplast

Dyrektor Zarządzający w Cartonplast Polska Sp. z o.o. 
Marek Kapusta

Grupa Cartonplast jest wiodącym na rynku dostawcą opakowań transportowych wielokrotnego użytku dla Branży Spożywczej i Napojów, który potrafi zapewnić szybką i łatwą dostępność przekładek, palet i tacek wierzchnich. Przez nasze ręce co roku przechodzi ponad 300 milionów materiałów opakowaniowych wielokrotnego użytku na całym świecie. Zatrudniamy obecnie ponad 750 pracowników w 12 krajach. Jako firma innowacyjna, koncentrujemy się na nieustannym doskonaleniu celem zapewnienia optymalizacji naszego sprzętu i procesów. Zależało nam na usprawnieniu procesów logistycznych oraz w obszarze Administracji i Produkcji, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Lean To Win.  

W trakcie warsztatów przeanalizowaliśmy dokładnie nasz proces Mycia Specjalnego w celu identyfikacji marnotrawstw i wprowadzenia prostych usprawnień dla przyśpieszenia naszej pracy. Wprowadziliśmy kilka zmian organizacyjnych w zespole oraz poprawiliśmy efektywność mycia dzięki lepszej selekcji materiałów na początku procesu. Dodatkowo wprowadziliśmy kilka wskaźników, oraz nową organizację spotkań porannych, co pozwoliło nam lepiej zrozumieć naszą skuteczność działania oraz podejmować szybsze decyzje.  

Z zespołem Lean To Win opracowaliśmy także narzędzie do wyliczania premii miesięcznej w oparciu o kluczowe dla obszaru wskaźniki. Narzędzie to umożliwia wyliczenie premii w prosty i powtarzalny sposób.

Efekty warsztatów z Lean To Win przekroczyły nasze oczekiwania. W obszarze Mycia Specjalnego poprawiliśmy wydajność o 19% co przekłada się na ok. 58 dodatkowych palet umytych przekładek w miesiącu. Natomiast usprawnienie w obszarze raportowania dostaw pozwoliło nam na skrócenie czasu przeznaczanego na wpisywanie danych z raportu dostaw do systemu pull o 88%.

Konsultanci Lean To Win błyskawicznie zaangażowali nasz zespół w usprawnienia. Zarazili go lean’em i tym co można zmienić w naszych procesach. Nauczyliśmy się też, na jakich danych skupiać się na co dzień, aby podejmowane działania były efektywne.