Jesteśmy beneficjentami projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Zobacz szczegóły

Baza wiedzy - artykuły

layout

Layout, czyli optymalizacja przestrzeni pracy według lean management

Layout, czyli rozmieszczenie elementów pracy wewnątrz zakładu produkcyjnego lub biura, ma ogromny wpływ na efektywność operacyjną oraz jakość produktów i usług. W kontekście lean management, odpowiednio zaprojektowany layout ma na celu eliminowanie marnotrawstwa i maksymalizację wartościowych operacji poprzez minimalizację niepotrzebnych ruchów, transportu czy nadmiernych zapasów.

Czytaj więcej »

Jak firma KF LEX odzyskała 300 godzin pracy dzięki automatyzacji w obsłudze klienta i fakturowaniu?

Pod koniec lutego zorganizowaliśmy webinar, podczas którego rozmawialiśmy z Dawidem Rejmerem, partnerem w firmie KF LEX. Rozmawialiśmy o tym, czym zajmuje się jego firma, jak doszło do współpracy z Lean To Win. Jednak przede wszystkim chcieliśmy pokazać, jak wspólnie udało nam się odzyskać ponad 300 godzin pracy, dzięki zautomatyzowaniu procesów w dziale obsługi klienta i fakturowaniu. Poniżej przeczytasz o najważniejszych wątkach z naszego spotkania, a jeśli chcesz otrzymać dostęp do całego nagrania kliknij tutaj, aby uzyskać dostęp.

Czytaj więcej »

Misja i wartości Lean To Win

W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy, jak ważne dla firm jest posiadanie misji i wartości, którymi kierują się w swojej pracy. Porównaliśmy misję przedsiębiorstwa do mapy, która określa cel istnienia organizacji i jej zadania biznesowe. Jeżeli chodzi o wartości, to uznaliśmy, że są one kompasem, który kieruje firmę i jej pracowników. Podkreśliliśmy również, jak ważne jest dbanie o dobrą komunikację wypracowanych i zapisanych idei. Chcąc dać dobry przykład, przygotowaliśmy krótki opis naszej misji i naszych wartości. Mamy nadzieję, że zachęcą Cię do napisania lub ponownego przyjrzenia się zasadom obowiązującym w Twojej organizacji.

Czytaj więcej »
Automatyzacja procesów biurowych

Usprawnienie procesów biurowych. Jak automatyzacja rewolucjonizuje efektywność pracy

Skonstruowanie udoskonalonej maszyny parowej przez Jamesa Watta w XVIII wieku zapoczątkowało erę zwiększania efektywności pracy i doprowadziło do rewolucji, która ukształtowała kolejne stulecia. Dziś prawdopodobnie jesteśmy w trakcie kolejnego przewrotu. Tym razem dotyczącego pracy biurowej. Mowa oczywiście o usprawnianiu procesów biurowych za pomocą automatyzacji. W niniejszym artykule przyjrzymy się, jakie są korzyści z robotyzacji pracy biurowej oraz poznamy jej możliwości, opisując przykładowe optymalizacje.

Czytaj więcej »
Lean management w usługach

Lean w usługach — definicje, zakres optymalizacji i przykłady

Obecnie ze względu na coraz wyższe koszty doskonalenie operacji w sektorze usług staje się kluczową kwestią dla firm starających się sprostać oczekiwaniom klientów. W tym kontekście filozofia zarządzania znana jako lean management zdobywa coraz większe uznanie. W artykule tym przyjrzymy się, jak koncepcja, początkowo rozwinięta w przemyśle, może być z powodzeniem zastosowana w sektorze usług. Rozpoczniemy od zdefiniowania koncepcji, a następnie skupimy się na wyzwaniach charakterystycznych dla świadczenia usług. Przeanalizujemy, dlaczego lean management staje się nieodzownym narzędziem dla firm usługowych, dążących do efektywności i zwiększenia wartości dla klienta. W kolejnych częściach artykułu eksplorować będziemy praktyczne zastosowania zasad lean management ii analizując studia przypadków organizacji, które odniosły sukces po wdrożeniu tej filozofii zarządzania. Przygotuj się na podróż przez świat lean management w usługach, gdzie efektywność i doskonałość stają się osiągalnymi celami dla innowacyjnych organizacji.

Czytaj więcej »

Kanban i jego różne oblicza

Metoda kanban należy do podstaw lean management. Jednak pojęcie to nie zawsze oznacza to samo. W jednym z badań [1] analizowano literaturę, pod kątem podejść do tego narzędzia, co poskutkowało zidentyfikowaniem aż 32. odmian tej techniki! W niniejszym artykule nie będziemy omawiać ich wszystkich, ale spróbujemy wytłumaczyć ogólne założenia, zasady oraz zastosowanie kanbanu. Przedstawimy również jego wady, zalety oraz pokażemy, jak można używać tej metody — nie tylko w procesach produkcyjnych, ale także usługowych.

Czytaj więcej »

Lean to Win - konsultacje lean dla firm rodzinnych

Lean to Win to firma, która pomaga firmom rodzinnym w usprawnianiu i zarabianiu. Wykorzystując narzędzia lean management i wieloletnie doświadczenie. Dowiedz się, jak pracujemy, kim jesteśmy i poznaj nasze największe sukcesy z wdrażania lean w firmach rodzinnych. 

Call Now Button